יחסי ציבור ומנועי חיפוש
מנועי חיפוש הם מקור במידע העיקרי אם לא הבלעדי של רובנו. מנועי החיפוש קיימים בכל השפות ונפוצים בכל העולם כאשר המנוע החזק והפופולארי ביותר הוא כמובן גוגל. הרעיון בו לכל שאלה תשובה הפך לגמרי אמיתי בעזרת גוגל שכן האתר מרכז בתוכו אין ספור אתרים ומיני מאגרי מידע. בעוד בעבר מלל היה נחלתם הבלעדית של מנועי החיפוש היום ניתן לקבל בחיפוש גם סטילס ווידיאו תואמים לנושא החיפוש. כל חיפוש יכול להניב עשרות אם לא מאות תוצאות בחיפושים פופולאריים אולם הדפים הראשונים הם לרוב מוקד המשיכה של הגולש.
בכדי שאתר יהיה בראש רשימת החיפוש בגוגל והמנועי חיפוש דומים עליו לקיים אחד מהתנאים הבאים:
- קידום בתשלום: ניתן לקנות במנועי החיפוש את התוצאות הראשונות או שטח פרסום שיופיע בדף התוצאות הראשון. בגוגל קניה זאת היא רכישה של ad words (מילות פרסום) כאשר הכוונה היא לא בהכרח למילה אחת אם כי לקובץ מילים אשר יוצר ביטוי מסוים. התמחור אינו אחיד והוא בהתאם לפופולאריות של מילת החיפוש כך לדוגמא קנייה של תוצאות החיפוש הראשונות במילה נעלי ספורט יהיה הרבה יותר יקר מקניית הביטוי נעלי ספורט לנשים ברמת השרון (למרות שבביטוי השני יש יותר מילים על הנייר).התוצאות הקנויות הם אלא המסומנות בצבע, במאין מרקור בראש דף תוצאות החיפוש. אופציה נוספת היא לקנות את שטח הפרסום המוצע בצד הדף במנועי חיפוש - לרוב הפרסומת מופיעה בכמה מילים והנושא קשור לנושא החיפוש אם כי לא תמיד בדיוק רב.מדובר בכלי של שיווק באינטרנט שמומלץ לשימוש להשגת מטרות לטווח קצר.
- קידום בכמויות: גוגל בוחר בעצמו להזניק אתרים אשר כמות המבקרים בהם היא גדולה. כך נוצר מאין מעגל של ביצה ותרנגולת שבו לא ברור מה בא לפני מה - כמות הגולשים הנרחבת של האתר או ההופעה שלו בראש תוצאות החיפוש. הרי שכמות גדולה מעלה את הדף ברשימה, ככל שהדף ממוקם גבוהה יותר כך גדל הסיכוי שיכנסו אליו גולשים (שכן גדל הסיכוי שהם יחשפו אליו), ככל שתעלה כמו הגולשים כך הדף יצבור פופולאריות במנוע החיפוש וחוזר חלילה. פרסום בגוגל פרסום האתר עצמו ולא בהכרח המוצר הוא שיביא לכמות גדולה של כניסות - כניסות חוזרות גם הם חשובות ולשם כך יש להחזיק אתר מטופח וידידותי למשתמש.מומלץ גם לעסוק בכתיבת בלוג לחיזוק הנוכחות ברשת.
- קידום במלל: בכדי שגוגל "יאהב" אתר עליו להיות לא רק פופולארי אלא גם קריא. הכוונה אינה לתוכן הפנימי של האתר בלבד אלא גם למבנה האתר וקידודו - כך לדוגמא עדיף לעשות דף שנקרא מאמרי שיווק לאתר בתחום השיווק מאשר דף הקרוי מאמרים.
OmniPresent הוא מרכז לשיווק אינטרנטי שהופך את לקוחותיו לסמכות בתחומם בזירת האינטרנט ע"י שימוש בכלים של קידום אתרים בגוגל ושיווק ברשתות חברתיות . ניתן לקבל ייעוץ שיווקי מעשי.